السلام علیک یا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجک
السلام علی معز الاولیاء و مذل الاعداء، سلام و درود بر خاتم اوصیاء، مفخر اولیاء، کوکب فروزان
آسمان ولایت و تنها باقیمانده خاندان عصمت علیه السلام که با قیام خود آخرین حلقه از حلقات
مبارزه حق و باطل را به پایان می برد و کاخهای ستم و کنگره های بیداد را برای همیشه درهم
کوبیده و آنچه غایت بعثت انبیاء و کوشش اولیاء بوده در جامعه تحقق خواهد بخشید .
دست من گیرکه این دست همان است که من
بارها از غم هجران تو بر سر زده ام
وصل تو گر در نفس آخر است
از همه عمر آن نفسم آرزوست
اللهم عجل لولیک الفرج والنصر
امام على (ع ) در آینه شعر فارسی
علیرضا رزمگیر:
پرده در کعبه چو خورشید ز رخ برگیرد
خانه از تابش او جلوه دیگر گیرد
سر زد از ماه رجب ماه شب چاردهى
کز فروغش همه آفاق سراسر گیرد
در سرا پرده حق فاطمه بنت اسد
پرده از چهره تابنده حیدر گیرد
آفرین باد بر آن کودک روشن گهرى
که چو گل تربیت از دامن مادر گیرد
چون نداى ملکوتیش بر آید ز حرم
مصطفى از لب او بوسه مکرر گیرد.
... جز على کیست که در ظلمت شب از ره لطف
خبر از مردم آواره و مضطر گیرد
جز على کیست که در راه مساوات حقوق
خویش را با همه افراد برابر گیرد
... سوخت با آهن تفتیده از آن دست عقیل
که همى خواست ز سهمیه فزون تر گیرد
... جز على کیست که تاءدیب کند خازن را
زیور عاریه با خشم ز دختر گیرد
سر چو بر سجده نهد، تیر ز پایش به درآر
که سر از سجده محال است على برگیرد
عاشق از ضربت شمشیر نمیرد هرگز
جان به جانان چو رسد، زندگى از سر گیرد
تویى آن مظهر اخلاص که تعلیم خلوص
در دبستان تو سلمان و اباذر گیرد.
( منبع : امام على (ع ) فرهنگ عمومى و همبستگى اجتماعى ناشر: مؤ سسه فرهنگى انتشاراتى زهد )
اللهم عجل لولیک الفرج والنصر
بسم الله الرحمن الرحیم
مسئله حکومت و زعامت در نگاه حضرت على علیه السلام
1. (( فما راعنى الا والناس کعرف الضبغ الى ینثالون على من کل جانب حتى لقد و طى الحسنان و شق عطفاى .
( خطبه سوم نهج البلاغه - خطبه شقشقیه .) ))
مردم ناگهان به شکلى متراکم دور مرا گرفتند. از همه طرف به من هجوم آوردند، تا جائى که حسن و حسین زیر دست و پاى مردم له شدند. لباس هاى من نیز پاره شد.
امام مى فرماید: من حکومت را بخاطر یک هدف قبول کردم و آن هدفى که امیر المؤ منین در این خطبه بیان مى کند براى ما معیار و شاخص است . حکومت از نظر ما و با دید اسلامى یک عبادت است .
(( لولا حضور الحاظر و قیام الحجة بوجود الناصر و مااخذ الله على العلماء ان لایقاروا على کظة ظالم و لاسغب مظلوم لالقیت حبلها على غاربها.( خطبه سوم نهج البلاغه - خطبه شقشقیه .) ))
اولا- مردم مى خواهند پس پیداست که خواست مردم و طلب مردم یک عنصر و یک عامل تعیین کننده است . حضور حاظر، مردم آمدند - خواسته ، مردم اصرار کردند.
ثانیا- و قیام الحجه بوجود الناصر، دیدم که پشتیبان دارم ، مى توانم هدفها و آرمانهاى خود پیاده کنم . اگر احساس مى کردم که نمى توانم قبول نمى کردم .
ثالثا- و ما اخذ الله على العلماء. از طرفى تعهد بزرگى بر دوش من است . به مقتضاى عالم و آگاه بودن و دانا بودن و آن دین است . (( ان لایقاروا على کظه ظالم و لاسغب مظلوم )) ، سیرى ستمگران و گرسنگى ستمدیدگان را نباید تحمل کرد. اینها موجب شد که امام على علیه السلام حکومت را قبول نماید.( حضرت آیت الله سید على خامنه اى ، گفتارى در باب حکومت علوى ، تهران ، حزب جمهورى اسلامى ، صفحات 16، 17، 1867) ))
2. (( اللهم انک تعلم انه لم یکن الذى کان منا منافسة فى سلطان ، و لا التماس شى ء من فضول الحطام ، و لکن لنرد المعالم من دینک ، و نظهر الاصلاح فى بلادک ، فیاءمن المظلومون من عبادتک و تقام المعطلة من حدودک .
( نهج البلاغه ، بخشى از خطبه 131.)))
پروردگارا تو مى دانى (آنچه واقع شد از ما از محاربه و مقاتله در امر خلافت ) آن نیست رغبت کردن در ملک و پادشاهى و نه جستن چیزى از زیادتى حطام و مال دنیا، ولیکن مى خواهیم نشانه هاى دین تو را بازگردانیم و شهرهاى ترا اصلاح کنیم تا ستمدیدگان از بندگان تو، ایمن شوند و حدود تعطیل شده ترا برپا داریم و اقامه کنیم .
حضرت پس از آنکه ریاست طلبى و ملک و پادشاهى و جمع آورى ثروت را نفى مى کند، مى فرماید جهت اهداف ذیل حکومت و خلافت را پذیرفتم :
الف - بازگرداندن نشانه هاى دین .
ب - اصلاح در شهرها.
ج - امنیت و آسایش ستمدیدگان .
د - اقامه و برپائى حدود تعطیل شده خداوند متعال.
( منبع : امام على (ع ) فرهنگ عمومى و همبستگى اجتماعى)ناشر: مؤ سسه فرهنگى انتشاراتى زهد
اللهم عجل لولیک القرج والنصر